سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد.
تا جایی که “گوگل کردن” به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می آید.
اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.
در ابتدا لازم است بگوییم که جستجوی گوگل بر مبنای کلمات کلیدی است که وارد می کنید. هر چه این کلمات دقیق تر باشند، موتور گوگل شما را زودتر به محتوای مورد نظرتان می رساند.
وقتی عبارت information and communications technology را در تایپ می کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که این سه عبارت در آن وجود داشته باشد. در این حالت ترتیب برای گوگل اهمیتی ندارد.
سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد
● عملگر “”
همانگونه که قبلاً نیز گفته شد، برای جستجوی عبارتی خاص بصورت کامل (نه بصورت کلمات جدا از هم) بایستی آن عبارت را در داخل کوتیشن (” “) قرار داد.
اگر می خواهید این عبارت را دقیقا به همین ترتیب جستجو کنید کافی ست آن را در کوتیشن قرار دهید.
“information and communications technology”
دقت کنید در گوگل عباراتی که میان کوتیشن قرار می گیرند نباید بیشتر از ده کلمه باشد. گوگل بیشتر از ده کلمه را نمی پذیرد.
● عملگر «یا»
گوگل از یای منطقی پشتیبانی میکند. بدین معنا که اگر دنبال کلمه ای خاص «یا» بجای آن کلمه ای دیگر می گردید، می توانید در بین این دو کلمه از «یا» استفاده کنید. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید «تعطیلات در شیراز یا اصفهان» آنگاه گوگل دنبال سایتهایی می گردد که در خصوص تعطیلات در شیراز یا در اصفهان باشند.
حالا فرض کنید می خواهید به دنبال صفحاتی بگردید که یا دارای عبارات information باشند یا communication و یا technology. در این حالت از عملگر OR استفاده می کنیم. عملگرهای منطقی در گوگل دقیقا بر همان مبنای ریاضی کار می کنند.
Information OR communications OR technology
همچنین می توانید به جای عبارت OR از علامت مخصوص آن | (پایپ نامیده می شود) استفاده کنید.
از آوردن حروف اضافه خودداری کنید
گوگل بطور پیش فرض فقط سایتهائی را لیست می نماید که تمام کلمات مورد جستجو در آنها باشند. و نیازی نیست که شما بین کلمات جستجو از کلمه پیوند دهنده “و” استفاده نمائید. به خاطر داشته باشید که وارد نمودن چنین کلماتی و کلماتی نظیر در، به، و… بر نتیجه جستجو تاثیر خواهد گذشت. بطور مثال برای جستجو در مورد تعطیلات در شمال بجای تایپ نمودن “گذراندن تعطیلات در شمال” بهتر است تنها بنویسید: “تعطیلات شمال”.
خودف گوگل هم برای بالا بردن کیفیت جستجوها بطور اتوماتیک کلمات معمولی و کاراکترهائی همچون “کجا” و “چطور” را از کلمات مورد جستجو حذف می نماید. چون این گونه کلمات باعث کندی عمل جستجو می شوند و تاثیری هم در بهبود جستجو ندارند و حتی کیفیت نتایج جستجو را کاهش هم می دهند.
● عملگر +
همانگونه که قبلاً گفتیم گوگل از یک سری کلمات معمولی بصورت خودکار چشم پوشی می کند، ولی در صورتی که شما ضروری می دانید که اینگونه کلمات حتماً مورد جستجو قرار گیرند، می توانید با قرار دادن یک علامت “+” در جلوی آنها مطمئن شوید که در نتایج جستجو حتماً وجود خواهند داشت. (دقت کنید که قبل از کاراکتر “+” یک فاصله (space) وجود داشته باشد ولی کلمه بعدی بدون فاصله، فوراً پس از آن بیاید).
راه دیگر مقید نمودن گوگل برای جستجوی کلمه ای خاص این است که کلمه مورد نظر را در کوتیشن (” “) قرار دهید. برای مثال اگر بخواهیم دنبال داستان جنگ ستارگان ۱ (Star Wars Episode I) را مورد جستجو قرار دهیم، گوگل کلمه I را مورد جستجو قرار نمی دهد مگر آنکه آنرا بصورت Star Wars Episode +I و یا “Star Wars Episode I” بنویسیم.
در جستجوهای گوگل، عبارتی مانند to، a، the و مانند اینها دور ریخته می شود و به حساب نمی آید. اگر می خواهید این عبارت ها حتما در سرچ لحاظ شوند کافیست از علامت + استفاده کنید.
● عملگر -
علامت (منفی) نیز کاربرد جالبی دارد و بسیار کارآمد است. فرض کنید به دنبال محتوایی هستید که دارای عبارت information and communications technology باشد ولی از شرکت apple در آن حرفی زده نشده باشد. برای این کار کافی است مانند نمونه زیر سرچ کنید.
“information and communications technology” – “apple”
با این کار، گوگل تمام محتواهایی که عبارت information and communications technology را دارد پیدا می کند و آنهایی که کلمه apple در آنها ذکر شده را فیلتر می کند و سپس نتایج را به شما نشان می دهد.
● عملگر *
ترفند دیگری که نیاز دارید، * است. فرض کنید دنبال محتوایی هستید که دقیقا نمی دانید برای سرچ کردن آن باید از چه واژه ای استفاده کنید. کافی است به جای واژه ای که نمی دانید از علامت * استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.
microsoft * windows
اگر بخواهید به دنبال عنوان های یک سایت مشخص بگردید چه می کنید؟ با تایپ کردن عبارت INTITLE در مقابل اسم سایت، عناوین برایتان به نمایش در خواهد آمد. البته این در شرایطی ایت که برای صفحات آن وبسایت اینتایتل تعریف شده باشد.
فرض کنید می خواهید دوربین دیجیتالی بخرید و محدوده قیمت برای تان اهمیت دارد. چه طور سرچ می کنید؟ برای این منظور کافیست از “…” استفاده کنید. برای مثال:
Camera digital $۸۰۰…۱۰۰۰
● عملگر SITE
اگر به دنبال موضوعی در سایت خاصی هستید، می توانید از عبارت site: در قسمت سرچ بهره ببرید. با این کار گوگل تنها صفحاتی را به عنوان نتیجه نشان تان می دهد که مربوط به سایت ذکر شده باشند.
همچنین اگر محقق هستید و به سرچ دقیق احتیاج دارید، می توانید از صفحه جستجوی پیشرفته گوگل تحت عنوان Advanced Search و به آدرس http://www.google.com/advanced_search مراجعه کنید.
قبل از سرچ کردن کمی روی معنای عبارت فکر کنید و بهترین کلید واژه ها برای جستجو را بیابید و استفاده کنید.
● کلمات اصلی تر را بنویسید
همانگونه که گفته شد برای بهتر نتیجه گرفتن از جستجو لازم است که کلمات اصلی را در نوار جستجو وارد کنید. برای اینکار هر قدر که می توانید، موضوع جستجو را ریزتر و معین تر نمائید. برای مثال بجای آنکه در نوار جستجو تایپ کنید “نقاش” بهتر است که نام نقاش مورد نظرتان را تایپ کنید، مثلاً بنویسید “پیکاسو”. یا اینکه بجای “اتومبیل” بهتر است بنویسید “پژو” و یا…
همچنین دقت نمائید تا کلماتی را بکار برید که احتمال وجود توضیحات درباره آنها بیشتر باشد. مثلاً به جای نوشتن “گذراندن یک شب خوب در تهران” بهتر است تایپ کنید “هتلهای تهران”.
کتاب “سئو در عمل” مجموعه ایست ارزشمند از آموزش ها ، تکنیک ها و راهکارهای بهینه سازی وبسایت که در سال ۱۳۹۴ نگارش شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. این کتاب در مدت زمان کوتاه به کتابی محبوب برای وبمستران ایرانی تبدیل شده و بازخوردها بسیار مثبتی دریافت کرده است. شما را به مطالعه این کتاب دعوت میکنیم.
کتاب سئو در عمل مجموعه ای از آموزش های بروز و جامع در زمینه بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو میباشد. این کتاب به دو بخش بهینه سازی داخلی ( On-Page SEO ) و بهینه سازی خارجی ( Off-Page SEO ) تقسیم بندی میشود. شیوه بیان مطالب به صورتی است که حتی برای کاربرانی که آگاهی اندکی با مسائل SEO دارند ، قابل درک و فهم باشد. برای فهم بهتر مطالب ، در آموزش ها به بیان مثال های متعدد پرداخته و از تصاویر آموزشی استفاده شده است.
همانطور که میدانید تکنیک های سئو به ۳ دسته ی کلاه سفید ، کلاه خاکستری و کلاه سیاه تقسیم میشوند.در کتاب پیش مطالبی از هر سه دسته فوق ذکر شده تا کاربران باتوجه به انتخاب خود و شرایط موجود یکی از آنها را انتخاب کنند.
روزانه سیل مطالبی از سئو در وبسایت های خارجی و داخلی ارائه میشود. این آموزش ها و تکنیک ها در نگاه تئوری زیبا و جذاب به نظر میرسند اما سوال اینجاست چند درصد از این تکنیک ها تجربی هستید و میتوان از آنها استفاده کرد؟ چند درصد از این آموزش ها با وب ایران سازگاری دارد؟
هدف اصلی بنده از استفاده از عبارت “در عمل” در نام گذاری این کتاب این بود که تمام آموزش ها و تکنیک های بیان شده در این کتاب ، بصورت تجربی و کاملا عملی میباشند و هرکسی که دانش کافی از سئو داشته باشد میتواند آنها را بر روی وبسایت خود عملی کند.
آموزش بهینه سازی محتوای وبسایت
آموزش یافتن ایده های پر طرفدار از سایت های رقیب
معرفی ابزار آنالیز محبوبیت مطالب
راهنمای استفاده از کلمات کلیدی در مطالب
راهنمای ایجاد لینک در مطالب
راهنمای بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو
آموزش بازسازی محتوا و جذب کاربر
آموزش جذب لینک و لینک سازی بصورت موثر
ارائه ۲۱ تاکتیک برای لینک سازی ( Link Building )
راهنمای شناسایی سایت های مناسب برای دریافت بک لینک
آموزش تکنیک امگا ( Ω )
آموزش تکنیک لینک سازی شبکه
آموزش تکنیک انتقال
آموزش تکنیک لینک های داخلی
و….
برای مشاهده برخی از نظرات کاربران میتوانید به تاپیک ما در پرشین تولز مراجعه کنید. برای مشاهده تاپیک اینجا کلیک کنید
یکی از بزرگترین و البته مهم ترین موضوعاتی که تا امروز در سئو مطرح شده ، مبحث محتوای کپی ( Duplicate Content ) هست. این موضوع در وب فارسی نمود بسیار بیشتری دارد چرا که تعداد سایتهای تولید کننده محتوا بسیار کم است و اکثر سایتها مصرف کننده محتوای تولید شده توسط سایر سایت ها هستند و عجیب تر آنکه گاها میبینیم سایت های کپی کار رتبه بهتری نسبت به تولید کنندگان محتوا دریافت میکنند! تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید
هر محتوایی که در بیش از یک صفحه ( آدرس ) قرار دارد ، محتوای کپی محسوب میشود. پس اگر حتی در سایت خود ۲ صفحه با آدرس های متفاوت و محتوای یکسان داشته باشید ، سایت شما مشکل Duplicate Content دارد. این مثال بین ۲ سایت هم صدق میکند یعنی اگر دو سایت صفحات یکسان داشته باشند هر دو سایت ممکن است کپی کار شناخته شوند!
مشکل اصلی محتوای کپی برای موتورهای جستجو این است که اغلب نمیتوانند اصل را از کپی تشخیص دهند و به همین دلیل ممکن است سایت کپی کار رتبه بهتری نسبت به سایت تولید کننده محتوا دریافت کند. از طرف دیگر گوگل در هنگام بررسی محتوای شما فقط به نو ( unique ) بودن آن توجه نمیکند بلکه تمرکز اصلی گوگل بر کیفیت محتواست. موتورهای جستجو یک محتوای کپی کامل و مفید را به محتوایی نو ناقص و غیر مفید ترجیح میدهند.
پس عواملی که در رتبه بندی صفحات یکسان دخیل هستند عبارت اند از :
از نمونه سایت های موفق ایرانی که مطالب تماما کپی دارند میتوان از بیتوته نام برد. اکثر کاربران اعتقاد دارند که این وبسایت خلاف قوانین گوگل عمل میکند و نباید رتبه مناسبی دریافت کند ولی بعد از مطالعه عواملی که در بالا قید شده میتوان به این نتیجه رسید که دلیل موفقیت سایت بیتوته میتواند عوامل بالا باشد.
مطمئنا این سوال را بارها از خود پرسیده اید و شاید از سئوکاران مختلفی هم این سوال را پرسیده باشید. بارها از من پرسیده شده و هربار با شک جواب بله دادم ولی حقیقت این است که این نوع محتوا لزوما به سئو و رتبه سایت شما آسیب نمیزند. Matt Cutts ( از کارمندان گوگل ) در ویدیوی زیر ۲ با اعلام میکند که نگران محتوای کپی نباشید!
صحبت های مت کاتز درباره مطالب کپی ( یوتیوب )
در واقع Matt Cutts بیان میکند که شما نباید نگران محتوای کپی سایت خود باشید البته تا زمانی که محتوا اسپم نباشد یا Keyword Stuffing در آن وجود نداشته باشد. نمیدانید Keyword Stuffing چیست؟ در این مقاله به معرفی اصطلاحات رایج سئو پرداختیم
نخیر! در مسجد بازه حیای…
با وجود اینکه در ویدیوی بالا گفنه شده محتوای کپی به ضرر سایت شما نیست ولی در منابع متعدد مانند Google Webmaster بر لزوم تولید محتوای یونیک تاکید شده است. پس به دلایل زیر کپی نکنید :
نظر شما چیه؟ آیا کپی پیست برای سئو مضر هست یا نه؟
http://webdesign.about.com/od/seo/a/duplicate-content-is-bad.htm
http://searchenginewatch.com/sew/how-to/2049078/duplicate-content-101
https://moz.com/learn/seo/duplicate-content
زمانی که از حرفی از سئو داخلی به میان می آید بسیاری از منابع شروع به داستان بافی درباره عنوان ها و چگالی کیورد ها میکنند ولی منابع آموزشی گرامی ، باور کنید به اندازه کافی درباره این مسائل خواندهام و میدانم عنوان و کیورد مهم است اما تنها فاکتورهای سئو نیستند! فاکتورهای سئو در کنار یکدیگر عمل میکنند و باید به همه آنها در کنار هم توجه کرد.
در این مقاله به بررسی ۱۲ فاکتور مهم و حیاتی برای بهینه سازی داخلی سایت میپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.
لینک SEO Friendly لینکی است که با نگاه کردن به آدرس بتوانیم موضوع محتوای صفحه مورد نظر را تشخیص دهیم. به ۲ لینک زیر زیر توجه کنید. شما موضوع کدام لینک را میتوانید حدس بزنید؟!
http://example.com/?p=22
http://example.com/buy-seo-services
یکی از مهمترین مسائل برای سئو داخلی ، استفاده از کیورد در آدرس ها است ولی یادتان باشد که کیورد را در انتهای آدرس قرار ندهید چون گوگل این نوع لینک ها را چندان دوست ندارد.بهترین مکان برای قرار دادن کیورد در ابتدای آدرس است. همچنین اینطور به نظر میرسد که استفاده از آدرس های کوتاه ( ولی سئو فرندلی ) بهتر از آدرس های بلندتر است.
مهمترین فاکتور برای سئو داخلی ، عنوان صفحه شماست. تحقیقات و بررسی های سئو نشان داده که استفاده از کیورد در ابتدای عنوان ، قدرت بیشتری به صفحه شما میدهد و در بهبود رابه صفحه نقش بسزایی دارد. نیاز نیست که همیشه از کیوردهای خود در عنوان استفاده کنید فقط یادتان باشد اگر خواستید از کیورد استفاده کنید آن را در ابتدای آن قرار دهید.
موتورهای جستجو و ربات های سمج آنها ، متن را بسیار بهتر از فیلم و عکس پردازش میکنند ولی این به این معنا نیست که علاقه ای به مالتی مدیا نداشته باشند. استفاده از عکس ها و فیلم های جذاب باعث کاهش Bounce Rate ( نرخ پرش ) شده و در نتیجه محبوبیت سایت شما بین کاربران و موتورهای جستجو افزایش میابد. استفاده از مالتی مدیای جذاب کاربر را تشویق به اشتراک گذاری مطالب شما میکند. شما مطالبی را که دوست دارید به دوستانتان معرفی نمیکنید؟!
استفاده از مالتی مدیا تا آن حد مهم است که برخی از متخصصان سئو آن را از نیازهای حیاتی هر سایت در سئو داخلی معرفی کرده اند!
متاسفانه طی سالهای گذشته به کاربران اینطور القا شده که لینک خروجی = کاهش رتبه! یعنی هر چقدر لینک های خروجی بیشتری داشته باشند رتبه آنها بیشتر کاهش میابد! درحالی که اصلا اینطور نیست گوگل گفته تعداد لینک های شما از یک حد بالاتر نرود “بهتر است” ولی فرض کنید مقاله ای فوق العاده ارزشمند درباره سئو مینویسید که در آن از ۳۰ منبع ارزشمند و معتبر مختلف استفاده کرده اید و به همه آنها لینک داده اید. آیا گوگل مقاله شما را دوست نخواهد داشت؟!
اگر مقالات ISI را بررسی کنید متوجه میشوید که معتبرترین مقالات ، مقالاتی هستند که از منابع متعدد و معتبر استفاده کرده باشند. این مورد در سئو داخلی هم صدق میکند. وقتی شما به سایتی معتبر و مرتبط با حوضه خودتان لینک میدهد در واقع گوگل شما و سایت دریافت کننده لینک را در یک سطح و هدف میبیند.
پس از لینکدهی به منابع معتبر نترسد!
شروع خوب برای یک پست ، شروعی است چند خطی که در آن از ترکیبی از سئو و جذابیت استفاده کنید. نیاز به تزریق کیورد در چند خط اول محتوا دارید چون ربات های گوگل اول از همه این بخش را بررسی میکنند ( این بخش همان مقدمه شماست ) و از طرفی نیاز به یک شروع جذاب و طوفانی دارید تا کاربر را تا آخر پست بکشانید. اگر شروع بدی داشته باشد کاربر را از دست میدهید و در اینصورت نرخ پرش صفحه افزایش میابد و در نتیجه گوگل محتوای شما را بی ارزش تلقی میکند.
فلسفه سربرگ ها چیزی نیست جز تعیین اهمیت هر بخش از محتوا. سربرگ ۱ مهم ترین سربرگ صفحه شما و ۶ کم ارزش ترین آنهاست. همانطور که در بالا هم گفتیم یکی از مهم ترین بخش های یک صفحه ، عنوان صفحه است پس بهتر است مهمترین بخش صفحه را در مهمترین جایگاه که همان سریرگ ۱ (H1) قرار دهید تا گوگل را از میزان اهمیت بالای آن آگاه کنید. استفاده از کیورد در H1 را فراموش نکنید.
گوگل یکی از طرفداران پروپاقرص وب سریع است و به همین دلیل یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی ، سرعت بارگذاری صفحه است. طبق تحقیقی که MunchWeb انجام داده مشخص شده که ۷۵% کاربران از سایتی که بارگذاری آن بیش از ۴ ثانیه طول میکشد مجدد بازدید نمیکنند ( البته با توجه به وضعیت اینترنت نفتی ایران ، مطمئنن تایم مورد نظر برای کاربران ایرانی بسیار بالاتر است )
برای آنالیز سرعت سایت خود میتوانید از ابزار GTMetrix.com استفاده کنید. سعی کنید سرعت بارگذاری سایت را تا ۹۰% و بیشتر بالا ببرید.
استفاده از عناوین متمایز به شما شانس بیشتری برای حضور در صفحات بالاتر را میدهد. برای مثال وقتی قصد دارید مقاله ای درباره “کفش” ارسال کنید بجای استفاده از عنوان “خرید کفش” از عناوینی نظیر “بهترین کفش های سال ۲۰۱۴” “برترین کفش های موجود در بازار” استفاده کنید. استفاده از این باعث میشود شانس شما برای دیده شدن در جستجوی کیورد های Long Tail بطور چشم گیری افزایش پیدا کند.
اهمیت شبکه های اجتماعی در تاثیر گذاری بر موتورهای جستجو بر هیچ کس پوشیده نیست. دلیل اهمیت این شبکه ها چیزی نیست جز بررسی میزان محبوبیت سایت شما! با استفاده از کلید های اشتراک گذاری در سایت خود به کاربران این امکان را میدهید که به سادگی لینک های شما را به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاری مطالب شما از طرفی به سئو سایت شما کمک به سزایی میکند و از طرف دیگر باعث جذب کاربران شبکه های اجتماعی میشود. یک تیر و دو نشان!
تحقیقی که توسط SERPIQ.com انجام شده نشان میدهد که طولانی بودن پست ها و میان کلمات آنها ارتباط مستقیمی با کسب رتبه بهتر دارد. در تصویر زیر ۱۰ رتبه برتر گوگل در یک کیورد خاص به ترتیب رنک قرار داده شده اند.
از نظر گوگل نوشته ای با کیفیت است که حداقل ۵۰۰ کلمه داشته باشد و طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصین سئو نوشته ای مفیدتر است که بیش از ۵۰۰ کلمه داشته باشد! پس تا میتوانید محتوای با کیفیت و طولانی بنویسید.
یک پرش عبارت است از کاربری که فقط یک صفحه از سایت شما را مطالعه میکند و بدون خداحافظی میرود! بانس ریت از این جهت برای گوگل اهمیت دارد که گوگل دوست ندارد سایت های اسپم و با محتوای ضعیف را به کاربر نشان دهد زیرا در اینصورت کاربر از گوگل هم منتفر خواهد شد. پس برای جلوگیری از این کار به بررسی رفتار کاربر میپردازد و از این طریق محتوای با ارزش را از بی ارزش تشخیص میدهد. برای افزایش میزان ماندگاری کاربر در سایت و کاهش نرخ پرش کارهای متعددی میتوانید بکند که یکی از بهترین آنها استفاده از Internal Link ها است. ( نمیدانید Internal Link چیست؟ اصطلاحات سئو را بخوانید )
کیورد LSI به کیورد های گفته میشود که با کیورد اصلی شما ارتباط معنایی
دارند. برای مثال در همین مقاله از کیورد “Internal Link” استفاده کردیم.
این کیورد با کیورد “سئو” ارتباط معنایی دارد و گوگل این ارتباط را به خوبی
متوجه میشود. استفاده از کیوردهای LSI میزان کیفیت و مرتبط بودن محتوا و
کیورد اصلی را افزایش میدهد. یکی از مزایای نوشتن پست های طولانی این است
که شما بخواهید یا نخواهید از کیوردهای LSI استفاده میکنید
به بیان ۱۲ نکته مهم درباره بهینه سازی سئو داخلی درحد عالی پرداختیم اما چند نکته دیگر هم هستند که شاید اهمیت کمتری داشته باشند ولی مهم هستند.
نظر شما چیست؟ به نظر شما از این ۱۲ فاکتور کدام یک اهمیت بیشتری دارند؟
منابع ما
http://searchengineland.com/guide/seo/types-of-search-engine-ranking-factors